Sunday 3 April 2011

::dimensi ini kosong::.

aku..
kosong..

bersama-sama si kosong..
bersama laungan lolong..

ah!..
semerah padi cuma..
hangat-hangat sesaat..
esok lusa bisu di bius masa!
itupun ada yang membatu..
tiada rasa..
apa kena pada pain receptor?

hey hati batu!!
tatkala peha kanan kena cubit pehe kiri buat-buat tapaham?

cukup!
aku kata cukup!..
berhenti sebarkan kebencian!
kita yang harus lebih dahulu benci diri yang lemah amat..
x mampu buat apa-apa..
jerit leleh tatkala di acu senjata..

orang-orangan semakin sakit..
didikan hasil perang otak israel..
mulut kata tidak hati kata ya!
pada perbuatan terang-terangan perlakuan nampak
jelas..

aduh..masih..!
sejauh mana kecewa aku juga..

aku mungkin produk gagal..
sekadar sedih tak kemana perjuangan..
jangankan menjerit palestina..pelajaran pun entah ke mana?

ini kah perjuangan?

korban aku korbankan..
membeli kesenangan..
keselesaan..

empuk!..

empuk pagi-pagi sejuk..
atas tilam tenggelam..

ah..

hasil pertapaan makin gagal..
kalau ini berterusan..
kan bisa terhasil sampah ummah..

ini bukan mengomel meruntun kasihan hiba..
ini untuk kau aku sedar realiti!

bangkit-mangkit segera!

ayuh sertai aku perjuangan perang-nafas-panjang!

31 mei kan ku-catat kehadiran aku

-aku kian luka parah-


~anonymous~


No comments:

Post a Comment